В Австралії піднявся в небо перший електролітак

Новини

Перший електролітак в Австралії почав виконувати регулярні польоти в аеропорту Джандакота в Перті. Це двомісний одномоторний літак на сонячній енергії Pipistrel Alpha Electro, встановлені на його борту дві літій-іонні акумуляторні батареї (аналогічні тим, які використовує Tesla) забезпечують можливість перебувати в повітрі до 1 години. На випадок форс-мажорних обставин передбачено резервне живлення ще на 30 хвилин польоту. Ще в жовтні 2017 року електролітак пройшов всі необхідні випробування і отримав спеціальний сертифікат льотної придатності від Австралійського управління безпеки цивільної авіації (CASA). В Австралії піднявся в небо перший електролітак Зараз електролітак використовується для навчання пілотів. Використання нетрадиційних джерел енергії дозволило на 70% відсотків скоротити вартість навчання льотчиків. Таке падіння ціни відразу викликало зростання кількості бажаючих навчитися керувати літаком. Як відзначає команда льотчиків, що займається експлуатацією Pipistrel Alpha Electro, електролітак має цілий ряд переваг:

  • він надійніше – механізм двигуна має мінімум рухомих частин, немає коробки передач, систем подачі палива і мастила двигуна. Фактично, електродвигун безпосередньо сполучений з пропелером
  • простота обслуговування – простота конструкції двигуна значно скоротила обсяг його технічного обслуговування
  • простота управління – замість датчика палива на панелі встановлений спеціальний індикатор, який показує заряд батареї, і запланований час польоту. Щоб завести літак, досить клацнути один тумблер. Через меншу вібрації літак більш стійкий і стабільний в польоті, що особливо важливо при навчанні пілотів-початківців.

Електролітак: перспективи використання

Важлива риса електричного літака – низький шум, що робить можливим його використання в безпосередній близькості від житлових будинків. На сьогоднішній день встановлені батареї розраховані на 1 тисячу годин польоту. Зарядна станція виконує повну перезарядку батареї протягом 1 години. Поки для цього використовується централізована енергосистема, але найближчим часом на аеродромі буде встановлена ​​сонячна електростанція. Сонячна енергія дозволить зробити електролітак повністю екологічно нейтральним. Розглядався варіант, при якому сонячні батареї могли бути встановлені на крилах літака, щоб проводити підзарядку батарей в повітрі. Але таке рішення різко збільшує вагу літака, тому поки що залишається не реалізованим. Одномоторний літак на сонячній енергії Pipistrel Alpha Electro випускається серійно в Словенії. Поки це єдиний електролітак в Австралії, але вже найближчим часом розглядається варіант перетворити його в повітряне таксі, щоб забезпечити перевезення пасажирів на острів Роттнест.

Lost Password