У Китаї вкрали сонячні панелі з недавно відкритого «сонячного шосе»

Новини

Лише через 5 днів після відкриття «сонячного шосе» в Китаї, злодії вкрали сонячні панелі, пошкодивши в цілому 1,8 метрів покриття. Розробники вважають, що метою злодіїв були не самі сонячні панелі, а технології, які були використані при їх виготовленні і укладанні в дорожнє полотно. При цьому спроби викрасти сонячні батареї і інші компоненти, які використовувалися при створенні дороги, робилися ще під час будівництва.

У Китаї вкрали сонячні панелі з недавно відкритого «сонячного шосе»

«Сонячне шосе» – це ділянка дороги протяжністю 1 км біля міста Цзинань. Сонячні панелі залиті шаром прозорого бетону, який пропускає сонячне світло, при цьому витримуючи вагу проїжджаючих автомобілів, в тому числі – вантажівок середніх розмірів. Нижній шар дороги повинен захищати сонячні батареї від вологи в грунті. За розрахунками розробників проекту, кілометрова ділянка «сонячного шосе» здатна за рік генерувати до 1 мільйона кіловат годин електричної енергії. Такої кількості електрики повинно вистачити, щоб повністю забезпечити до 800 приватних домогосподарств. У перспективі розглядається можливість безконтактно заряджати електромобілі. Крім того, розглядається можливість передачі інформації для контролю і управління рухом автономними транспортними засобами.

Концепція «сонячного шосе» – магістралі з встановленими сонячними панелями – розроблено досить давно. Але до практичної реалізації подібних проектів в сонячній енергетиці приступили відносно недавно. У 2014 році в Амстердамі відкрили експериментальну велосипедну доріжку, а вже в 2016 році у Франції ідею значно розширили – відкрили повноцінну автомобільну дорогу протяжністю 1 км, всередині якої були встановлені сонячні панелі. Загальна площа фотоелектричного покриття склала 2800 квадратних метрів, вартість проекту – 5 млн євро. У штаті Айдахо (США) загальний обсяг інвестицій в будівництво дорожнього покриття з сонячних батарей склав 2 млн доларів.

Будівництво фотоелектричних магістралей носить скоріше експериментальний, ніж практичний характер. На сьогоднішній день створення енергогенеруючого дорожнього покриття досить витратне – в Китаї вартість будівництва одного квадратного метра «сонячного шосе» становить близько 460 доларів. При цьому такі проекти мають безсумнівний плюс – це економія земельних ресурсів, адже нарощування потужності сонячних електростанцій вимагає виділення значних земельних ділянок.

Lost Password