Google і Amazon виходять на ринок енергозбереження

Новини

Генерація електрики, використовуючи поновлювані джерела енергії, і енергозбереження – ось основні тренди сучасного енергетичного ринку. Саме тому ринок енергозбереження – один з сегментів енергетичної сфери, що найбільш динамічно розвивається. Сьогодні безліч компаній пропонують спеціальне програмне забезпечення і устаткування, яке дозволяє підвищити енергоефективність будівлі або виробництва за рахунок скорочення споживання енергоресурсів. Про те, наскільки перспективним є ринок енергозбереження, говорить той факт, що він привернув увагу двох найбільших світових корпорацій – Amazon і Google.

Google і Amazon виходять на ринок енергозбереження

Дата центр Google

У 2014 році Google витратив 3,2 млрд доларів на придбання стартапа Nest Lab, який займався розробкою платформ і гаджетів для «розумних» будинків – розумні замки, інтелектуальні камери, охоронні та сигнальні системи, термодатчики, датчики чадного газу і диму і т.д . Об’єднавши напрацювання Nest Lab з власними розробками, компанія зможе стати серйозним гравцем на ринку пристроїв для розумного будинку, пропонуючи комплексні рішення і конкуруючи з нинішніми лідерами – Samsung SmartThings, Apple HomeKit і Amazon Alexa.

У той же час Amazon заплатила 1 мільярд доларів за компанію Ring, що спеціалізується на смарт-камерах і дверних замках. Ще однією покупкою став стартап Ecobee, що займається просунутими термостатами.

Поки ні Google, ні Amazon відкрито не заявляють про свій вихід на енергоринок, але фахівці вважають, що вже в недалекому майбутньому компанії зможуть реалізувати накопичений досвід в промислових масштабах. Ринок енергозбереження вже демонструє свій величезний потенціал, наприклад, в 2018 році на покупку пристроїв, які контролюють споживання енергії в приміщенні, було витрачено понад 40 млрд. доларів. За підрахунками аналітиків, щорічно в США тільки в комерційних будівлях неефективно (тобто практично даремно) витрачається електрики на 57 млрд доларів.

Google вже має позитивний досвід того, як підвищити енергоефективність. У власному дата-центрі, використовуючи можливості штучного інтелекту, був налагоджений контроль близько 120 різних параметрів: робота вентиляторів і кондиціонерів, переміщення повітряних потоків, відкриття/закриття вікон, погодні умови, тепло, що виділяється обладнанням і т.і. Обробляючи в режимі реального часу величезний масив даних, система коректує роботу систем енергопостачання, опалення і вентиляції, що дозволило знизити споживання електрики на 40%. Google і Amazon вже ведуть переговори в США і Європі з постачальниками електроенергії про партнерство.

Lost Password