Електромобіль: як влаштований електрокар

Електромобілі

Електромобіль (електрокар) – це автомобіль, який приводиться в рух за допомогою одного або декількох електродвигунів, живлення яких забезпечує автономне джерело енергії (акумуляторна батарея, водневий паливний елемент і т.д.).

Електромобіль: як влаштований електрокар

Електромобіль: переваги і недоліки

Якщо порівнювати традиційний автомобіль і електрокар, то електромобіль має такі переваги:

  • висока екологічність – електромобіль не викидає в атмосферу небезпечні речовини. Хоча вони можуть вироблятися при генерації електрики, яке використовується для зарядки акумулятора
  • простота конструкції – фактично це просто електродвигун і акумулятор, немає коробки передач, системи подачі палива, системи змащування двигуна, проста система охолодження і т.д. Все це призводить до того, що надійність електромобіля вище, він значно простіше і дешевше в обслуговуванні, має великий міжсервісний пробіг
  • високий ККД – у електродвигуна він становить близько 90-95%, в той час як ефективність двигуна внутрішнього згоряння коливається від 22% до 42%
  • низький шум
  • значно простіше реалізувати повний привід за рахунок використання схеми «мотор-колесо»
  • низька вибухо- і пожежонебезпека при аварії
  • можливість проводити підзарядку безпосередньо від побутової розетки (хоча цей процес виявиться значно триваліший, ніж від спеціального високовольтного пристрою підзарядки)
  • рекуперативного гальмування дає можливість проводити підзарядку акумулятора в русі
  • зарядка електромобілів в нічний час дає можливість згладити надмірну електрогенерацію.

Якщо говорити про недоліки, то всі вони пов’язані з акумулятором і необхідністю його підзарядки. Акумулятор неможливо дозаправити дуже швидко по типу заливання бензину в бак. Час зарядки акумулятора поки залишається досить тривалим. Сучасні літієві батареї коштовні і мають велику вагу. Навіть якщо акумулятор не використовувати – автомобіль перебуватиме на стоянці – згодом його заряд слабшає, його необхідно періодично заряджати.

Втім, останнім часом ці недоліки вдалося частково нівелювати. Перш за все, нові технології дозволили значно збільшити ємність акумуляторних батарей, що збільшило дальність пробігу на одній зарядці, у деяких експериментальних моделей вона вже перевищує 850 км. Крім того, розвивається мережа зарядних станцій, а значить, електромобіль поступово перестає бути виключно «міським» автомобілем. При цьому поки не вдалося вирішити проблему залежності ємності акумулятора від температури, при морозах дальність пробігу може скорочуватися до 3 разів. Крім того, щоб підтримувати комфортні умови в салоні, доведеться додатково витрачати електроенергію, ще більше скорочуючи пробіг в холодну пору.

Важливою проблемою залишається питання утилізації акумуляторів, які містять екологічно шкідливі речовини (літій, свинець) і кислоти.

Варто відзначити і той факт, що сучасна електроенергетика поки не має достатньо потужності, щоб забезпечити електроенергією електрокари, якщо їх кількість стане рівним числу звичайних автомобілів.

Lost Password